خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

خدمات سئو واسه چه سایتایی مناسب هستن؟

معنی سئو واسه خیلی از مدیران سایتا و فعالان اینترنتی چیزی شناخته شده و بعضی وقتا روشن بنظر میرسه. نیاز به سئو تو ذهن مدیران سایتا حک شده. اما خدمات سئو هنوز تعریف درستی در فضای وب فارسی ندارن.

زمانیکه تصمیم میگیرید سرمایه گذاری بیشتری روی سئو سایت خود داشته باشین هدف شما کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل، افزایش بازدید سایت و در نتیجه افزایش فروش میشه. ولی شناخت درستی از راه اجرای یه پروژه و خدماتی که یه متخصص سئو به شما ارائه می ده دارین؟

بازدید سایت

واسه کسب نتیجه مناسب باید راه دقیق و مشخصی رو طی کنیم. درسته که تنوع موضوعات و سایتای اینترنتی موجب میشه تعریف دقیقی از خدمات سئو نداشته باشیم و سناریوی اجرا واسه هر سایت به طور کامل فرق داشته باشه؛ ولی اگه به صورت کامل به خدمات سئو نگاه کنیم میتونیم به یه ساختار مشابه و قابل تعریف واسه تموم پروژه ها برسیم.

به عنوان یه متخصص سئو، اگه تخمین درستی از خدمات لازم سایت نداشته باشیم، مجبور میشیم واسه موفقیت پروژه فعالیتایی انجام بدیم که برآورد هزینه واسه اون انجام نشده. این کار حاشیه سود شما رو کم می کنه.

خدمات سئو چیه؟

هر فعالیتی که با هدف بهبود جایگاه شما در یافته های جستجو انجام میشه رو خدمات سئو می گیم. کلا میشه خدمات سئو رو به ۵ دسته اصلی تقسیم کرد.

  1. سئو تکنیکال
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی محتوا

  4. لینک سازی
  5. لوکال سئو
  6. بررسی و مشاوره

پروسه انجام یه پروژه معمولا با بهینه سازی ساختار کدنویسی و رعایت استانداردهای سئو در سایت شروع میشه. پس از اون روش هدف دار محتوایی و تولید محتوای مهم شروع شده و پروسه ایندکس و کسب جایگاه در یافته های شروع میشه. با گذشت چند ماه از فعالیت یه سایت، میشه با به کار گیری تکنیکای لینک سازی جایگاه اون رو در یافته های جستجو بهتر کرد.

پس از کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل و حضور در صفحه اول پروسه حفظ جایگاه و بهبود اون تا حد ممکن شروع میشه. در این مرحله دائم در حال بررسی کلمات هدف و شناسایی فرصتای جدید هستیم و تلاش میکنیم تا محتوای خود رو متناسب با جستجوی کاربران بهینه کنیم.

علاوه بر راه بالا معمولا واسه تجارتایی که نقطه فیزیکی مشخصی دارن خدمات سئو محلی هم تعریف میشه. مثلا واسه یه رستوران که در محله خوشبختی آباد تهران واقع شده بسیار مهم میشه که اطلاعات اون هنگام جستجوی عباراتی مانند “رستوران در خوشبختی آباد” یا “بهترین رستوران تهران” نشون داده شه.

در ادامه مواردی از خدمات سئو که به هر کدوم از بخشای معرفی شده در رابطه هستن رو بررسی می کنیم.

خدمات سئو در مورد سئو تکنیکال

  • بهینه سازی سرعت سایت
  • بهینه سازی کدها و تگای html
  • سلامت کلی سایت؛ مدیریت Robots، Sitemaps و Redirects و …
  • اجرا نشونه گذاری استاندارد
  • طراحی و کدنویسی نسخه AMP
  • بهینه سازی یا اجرا نسخه موبایل سایت
  • موبایل

    خدمات بازاریابی محتوا در پروژه های سئو

  • شناسایی و بررسی کلمات کلیدی مهم
  • تدوین ساختار محتوایی سایت و صفحات هدف
  • برنامه وقتی و استانداردهای جفت و جور محتوا
  • جفت و جور محتوای دائمی متناسب با استانداردهای سئو
  • مدیریت عنوان و توضیحات مناسب واسه سئو
  • تدوین روش هدف دار لینک سازی داخلی سایت
  • خدمات سئو در مورد لینک سازی

  • بررسی وضعیت فعلی سایت و بررسی رقبا
  • تدوین برنامه و روش هدف دار لینک سازی دستی و فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • تدوین برنامه خرید رپورتاژ آگهی براساس بودجه و نیاز
  • تدوین برنامه خرید بک لینک براساس بودجه و نیاز
  • بک لینک

  • حذف لینکای داغون کننده و خلاص شدن از جریمه گوگل
  • خدمات سئو در مورد سئو محلی

  • ثبت موقعیت در نقشه گوگل
  • مدیریت نظرات، امتیازات و پرسشای کاربران
  • هدف گذاری عبارات محلی در صفحات سایت
  •  

    مشاوره سئو واسه پروژه های بزرگ

    خیلی از شرکتای معتبر و سایتای قدیمی اینترنتی، خود دارای تیمای تخصصی در مورد تولید محتوا، برنامه نویسی و سئو هستن. در این شرایط اجرا هر کدوم از این خدمات به وسیله متخصص سئو غیرممکن بنظر میرسه و نیازمند همکاری و تعامل زیاد میان دو مجموعه س. در اینجور پروژه هایی متخصص سئو نقش مشاور داشته و فعالیتایی که باید واسه بهتر شدن وضعیت سئو سایت انجام شن رو به صورت کاربردی و عملی واسه تیمای در رابطه در هر بخش می فرسته.

    کدوم خدمات واسه سایت من مناسبه؟

    تشخیص اون که چه خدماتی واسه سئو سایت شما مناسبه برعهده متخصص سئو میشه. البته کلا این خدمات واسه همه سایتای اینترنتی قابل تعریف هستن ولی در بسیاری موارد ممکنه بخشایی از اونا قبلا به وسیله خود شما انجام شده باشه. در نتیجه انجام دوباره به وسیله متخصص و تعیین هزینه واسه اون منطقی نیس.

    زمانیکه پروژه خود رو به دست یه متخصص سئو می سپارید باید دقیقا مشخص کنه که چه خدماتی روی سایت شما انجام میده، واسه اجرای اونا چقدر زمان لازمه و پس از انجام شما چه نتیجه ای به دست میارین.

    واسه رسیدن به نتیجه و تحلیل کارکرد متخصص سئو بهتره قبل از شروع پروژه ملاکای خود رو واسه امتحان موفقیت مشخص کنیم. روشای مختلفی واسه امتحان موفقیت شما در سئو هست که بعضی از اونا درست و بعضی به طور کامل اشتباه هستن.

    مهمترین ملاکامون واسه موفقیت در سئو یه سایت فاکتورهایی مانند موارد زیر میشه:

    • افزایش سرعت لود صفحات سایت
    • افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت از راه موتورهای جستجو
    • افزایش زمان حضور کاربر در سایت و رابطه بیشتر کاربران با اون از راه ارسال دیدگاه یا اشتراک گذاری
    • افزایش اندازه CTR براساس اطلاعات درج شده در گوگل وبمستر
    • افزایش فروش سایت یا شرکت شما
    • و …

    در مقابل معیارهایی هستن که بعضی وقتا به عنوان ملاک موفقیت سئو ارائه می شن ولی استناد به اونا کار اشتباهی بوده و نمی تونه تضمینی واسه افزایش فروش باشه. بعضی عادی ترین معیارهای اشتباه واسه موفقیت در سئو عبارتند از:

    • بهبود رتبه الکسای سایت
    • کسب جایگاه تو یک یا چند عبارت کلیدی خاص
    • تعداد محتوای تولید شده در هفته یا ماه
    • تعداد صفحات ایندکس شده سایت
    • و …

     

    زمانیکه پروژه سئو سایت خود رو به یه فرد یا شرکت متخصص در این مورد می سپارید بهتره راه کاری واسه نظارت بر کارکرد اون مجموعه داشته باشین. احتیاجی نیس که شما یه متخصص تموم عیار سئو باشین ولی درک مفاهیم اولیه و شناخت تکنیکای عادی سئو واسه شما الزامیه.

    شناخت اصول سئو به شما کمک میکنه درخواستای منطقی از متخصص سئو داشته باشین و البته هزینه های اعلام شده از طرف اون رو بررسی کنین. واسه این کار می تونین از منابع معتبر آموزش سئو یا از کارگاه های تخصصی که در این مورد برگزار میشه استفاده کنین. با یادگیری سئو، شانس شما واسه موفقیت پروژه و کسب بهترین نتیجه از همکاری با یه متخصص افزایش چشم گیری پیدا می کنه.

    بنظر شما دریافت تعریف دقیقی از خدمات سئو و نظارت بر اجرای اونا چقدر در موفقیت یه پروژه اثر میذاره؟ یادگیری سئو به وسیله مدیر یا کارشناس یه مجموعه میتونه تاثیری بر دریافت خدمات سئو داشته باشه؟