خداحافظی با ابزار Keyword Tool

جایگزینی واسه Keyword Tool گوگل

در وسیله جدید گوگل به نام Keyword Planner که در آینده ای نزدیک قراره به جای وسیله شناخته شده و موثر Keyword Tool استفاده بشه، شما با ترکیبی از Keyword Tool و Traffic Estimator مواجه میشین که تفاوتای زیادی هم با گذشته داره.

فرق Keyword Planner و Keyword Tool

با به کار گیری وسیله Keyword Tool که در مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب به چگونگی به کار گیری اون اشاره شده شما به شکل پیش فرض تعداد جستجوی یه کلید واژه در ماه رو واسه حالت Broad یا کامل مشاهده میکردین و هم اینکه این امکان وجود داشت که واسه دو حالت Exact (تعداد جستجو واسه عین کلید واژه) و Phrase (تعداد جستجوی عباراتی شامل کلید واژه) یافته ها رو ببینین. ولی در این وسیله جدید که به نام Keyword Planner معرفی شده شما تنها اطلاعاتی در مورد Exact بدست میارید، یعنی فقط تعداد جستجوی خود کلید واژه نشون داده می شه.

مثلا اگه شما بدنبال تعداد جستجوی کلید واژه “نقشه سایت” در ماه باشین اعدادی که وسیله Keyword Tool به شما می ده به شکل زیر میشه.

  • بخش Exact تعداد جستجوهایی رو نشون می ده که عبارت “نقشه سایت” دقیقا به وسیله کاربر وارد شده باشه .
  • بخش Phrase همه عبارات تکمیلی مانند “ساخت نقشه سایت”، “نقشه سایت وردپرس” و چندین حالت دیگه رو شامل میشه.
  • بخش Broad که کمتر باید به اون توجه کنین علاوه بر یافته های Exact و Phrase هر ترکیبی از این دو کلمه رو شامل میشه مانند “سایت نقشه” یا “نقشه XML سایت”.
  • با این حال عددی که واسه تعداد ماهانه جستجوی یه کلید واژه در Keyword Planner دریافت میکنین بیشتر از تعدادی میشه که بخش Exact در وسیله Keyword Tool به شما نمایش می ده. چون در این وسیله جدید تعداد جستجو به وسیله گوشیای همراه و تبلت هم اضافه شده در حالیکه Keyword Tool در حالت عمومی فقط تعداد جستجوی کلمات کلیدی به وسیله کامپیوترای شخصی و لپ تاپ رو به شما نشون میداد.

    بخش Phrase در keyword Tool چه اهمیتی داره؟

    خیلی از افراد ممکنه استفاده خیلی از بخش Phrase در وسیله Keyword Tool نکرده باشن و حالا با حذف اون از امکانات گوگل با مشکلی مواجه نشن. ولی در عمل مقایسه تعداد جستجوی این بخش و یافته های Exact راهنمای مناسبی واسه هدف گذاری و انتخاب کلمه کلیدیه. فرض میکنیم که قصد فروش قاب آیفون داریم و قراره صفحه سایت رو متناسب با اون سئو کنیم. در حالت ساده با دو گزینه اصلی روبرو هستیم “iphone case” و “iphone cases”.

    مشکلی