با این 9 چربی سوز طبیعی کاهش وزن سریع داشته باشید | تغذیه سالم

با این 9 چربی سوز طبیعی کاهش وزن سریع داشته باشین

خوراکیای چربی سوز واسه کاهش وزن

کاهش وزن با دارچین

بعضی تحقیقات نشون میده که دارچین سطح قند خون رو اثبات می کنه و اشتها رو مخصوصا در افراد گرفتار به دیابت نوع دو کنترل می کنه.

کاهش وزن با فلفل تند

فلفل شامل یه ماده شیمیایی به نام کپسایسینه که واسه جلوگیری از اشتها و افزایش سرعت سوخت و ساز به درد بخور به نظر می رسه.

کاهش وزن با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز به از دست دادن وزن و تحریک بدن واسه سوزوندن چربی کمک می کنه. روزانه 4 تا 6 فنجون چای سبز هم اینکه 180 دقیقه ورزش هوازی در هفته به از دست دادن چربی کمک زیادی می کنه.

کاهش وزن با گریپ فروت

گریپ فروت خاصیت چربی سوزی جادویی نداره اما به شما در داشتن احساس سیری کامل کمک می کنه و دلیلش هم اینه که گریپ فروت شامل فیبر محلول است و زمان میبره که هضمشود. یه لیوان آب گریپ فروت قبل از غذا اگه میل شه، احساس سیری میده و شما کالری کمتری در طول غذا خوردن دریافت می کنین.

کاهش وزن با گلابی و سیب

این دو میوه هم شامل آب فراوون و فیبر هستن و به احساس سیری کمک می کنن.

کاهش وزن با تخم مرغ

واسه لاغری باید اندازه کالریای دریافتی تون رو کم کنین اما به پروتئین نیاز مبرم دارین. تخم مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئینه. تحقیقات نشون می دهد آدمایی که رژیم غذایی پر از پروتئین دارن (یعنی 40 درصد پروتئین و 30 درصد کربوهیدراتا) بعد از یه سال به اندازه 38 درصد چربی بیشتری نسبت به آدمایی که کربوهیدراتای بیشتری مصرف می کنن (یعنی 55 درصد کربوهیدرات و 15 درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدن.

کاهش وزن با گردو و بادام

گردو، بادام و کلا میوه های صدفی یا پوسته دار باعث آب شدن چربیای دور شکم می شن. کارشناسان بخش تغذیه فکر می کنن که مغزها و کلا میوه های پوسته دار تاثیر مثبتی روی تناسب اندام دارن به شرطی که در مصرف اونا زیاده روی نکنین. دلیلش هم اینه که این میوه ها پر از فیبر، پروتئین و چربیای به درد بخور هستن که می تونن حساسیت بدن رو نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن کمک کنن.

کاهش وزن با ماهی آزاد

به نظر محققان امگا 3 ماهی باعث کاهش توده چربی بدن می شه. البته تا الان به درستی مشخص نشده این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی ها کمک می کنن. محققان در جریان بررسیای خود دیدن که امگا 3 با اشتهای زیادی مقابله می کنه و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی های پر از این اسیدهای چرب گرسنگی به سراغتون نمی آید.

کاهش وزن با شیر کم چرب

یافته های بررسیای زیاد نشون می دهد که کلسیم یه تاثیر اساسی روی سلامت بدن داره. اجناس لبنی مانند شیر، پنیر و هم اینکه ماست منبع فوق العاده کلسیم هستن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *