با این 9 ماده غذایی بینایی خود را تقویت کنید / تقویت دید چشم با این موادغذایی !

: تحقیقات نشون داده که شکلات کاکائویی در تقویت بینایی بسیار موثره.

راه های زیادی واسه تقویت طبیعی بینایی چشم وجود دارن.

بعضی از مواد خوراکی که به اونا می پردازیم  در تقویت دید چشم موثر هستن.

: با این 9 ماده غذایی بینایی خود رو تقویت کنین / تقویت دید چشم با این موادغذایی !

سیر

سیر به عطر و طعم غذا بسیار کمک می کنه و به همین منظور در خیلی از غذاها میشه ازش استفاده کرد.

تحقیقات نشون داده که سیر فواید بسیاری در سلامتی فرد داره و باعث افزایش گردش خون می شه، هم اینکه به سیستم ایمنی بدن کمک می کنه و واسه بینایی هم موثره.

سیر پر از سولفور و مواد غذایی دیگریست که به تولید آنتی اکسیدانی که می تونه به حفاظت لنز چشم کمک کنه، کمک می کنه.

تخم مرغ

در میان غذاهایی که واسه تقویت دید چشم خوبه، تخم مرغ از عادی ترین اونا هستش. تخم مرغ مخصوصا زرده اون پر از مواد مغذیه که واسه تقویت بینایی خوبه و به رفع خستگی بدن کمک می کنه.

ماهی سالمون

ماهی سالمون غنی از ویتامینA و D و اسیدهای چرب امگا ۳ه که این ترکیبات باعث تقویت بینایی می شه.

سبزیجات برگ دار

کاهو، کلم، اسفناج و دیگه سبزیجات برگ دار سبز در افزایش تقویت دید چشم به درد بخور ند، چون اونا شامل ویتامینA، ویتامینB12، ویتامینC و کلیسیم هستن.

تحقیقات نشون داد که اسفناج پر از آنتی اکسیدانیایی مانند Iutein و Zeaxanthinه که بسیار واسه چشم مفیدن؛ اگه شما می خواین فایده بیشتری از سبزی جات برگدار ببرین، تلاش کنین از زیاد پختن اونا دوری کنین.

شکلات کاکائویی

تحقیقات نشون داده که شکلات کاکائویی در تقویت بینایی بسیار موثره. با اضافه کردن مقدار شکلات کاکائویی به وعده های غذایی روزانه خود می تونین مقدار flavonoids که به حفاظت ماهیچه های خونی چشم کمک می کنه رو زیاد کنین. با حفاظت از ماهیچه های خونی در چشم به خلاف افزایش سن و ضعیف شدن چشم شما می تونین به تقویت لنز چشم و قرنیه کمک کنین.

گیاه قره قاط

تحقیقات نشون داده که مصرف گیاه قره قاط می تونه به جلوگیری از بعضی مشکلات بینایی مانند macular degeneration که موجب کاهش بینایی در مرکز میدون دید فرد در سنین بالاتر می شه، کمک می کنه.

آوو کادو

آووکادو مانند اسفناج هم پر از آنتی اکسیدان هایی مانند latein و zeaxanthinه که در چشم پیدا میشه.

گفته شده که اندازه latein موجب کاهش خطر macular degeneration و آب مروارید می شه؛ این میوه در مناطق گرم و استوایی فت و فراوون پیدا میشه.

هویج

هویچ و خیلی از سبزی جات و میوه جات زرد و نارنجی رنگ شامل بتاکاروتن هستن که واسه بینایی چشم خوبه و می تونه به حفاظت چشم در برابر آسیبای نور خورشید کمک کنه.

سویا

سویا دارای چربی کمیه اما اندازه پروتیین اون زیاده و شامل اسیدهای چرب و دیگر مواد مغذیه که بسیاربرای چشم خوبه.

مواد غذایی و سبزیجاتی که در بالا به اونا گفته شد در تقویت دید چشم بسیار تاثیردارن اما شما رو به دوری از یه سری مواد خوراکی که موجب کاهش بینایی می شه پیشنهاد می کنیم که از جمله اونا میشه از شکر، غذاهایی با شاخص گلیسمیک مانند پاستا، نون، حبوبات و چربی، آرد تصفیه شده و مونوسدیم گلوتامیک رو نام برد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سایپتدفایند، این مواد خوراکی وقتی که زیاد مورد مصرف قرار می گیرن، می تونن واسه چشم مضر باشن و منتهی به مشکلات چشمی مانند آب مشکی شن.

همشهری آنلاین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *