با این 7 عادت روزمره به راحتی کاهش وزن داشته باشید | تغذیه سالم

با این 7 عادت روزمره خیلی راحت کاهش وزن داشته باشین

با این 7 عادت روزمره خیلی راحت کاهش وزن داشته باشین 

کاهش وزن واسه تعداد زیادی از افراد کار سختی هست،اما باید بدونین که میشه با استفاده از روشها و اصول درست خیلی راحت وزن کم کرد. تغییرات بزرگ از عادتای کوچیک، اما هوشمندانه سر بر میارن. کاهش وزن هم از این قانون مستثنی نیس. انجمن تحقیقات سرطان در کشور آمریکا « AICR »، تازگیا بهترین نکات رو واسه کاهش وزن سالم

۱. واسه خود اهداف کوچیک تنظیم کنین
لی جوردن، ۱۳۶ کیلوگرم وزن رو با گفتن این که “من می خوام ۱۳۶ کیلو وزن کم کنم”، از دست نداد. اولین هدف اوپایین رفتن از۲ طبقه پله، به مدت ۳۰ ثانیه بود. وقتی که ۲۰۴ کیلو وزن داشت، یه پیاده روی کوتاه واسه اون به معنی المپیک بود. با تنظیم اهداف کوچیک، کم کم به موفقیتی عجیب در کاهش وزن رسید و زندگی خود رو نجات داد.

AICR در یکی از روزنامه ها مینویسه: اگه راه حلاتون بلند پروازانه و مبهم باشه، خیلی زود دست و پای خود رو گم می کنین و تسلیم میشین. به جای این کار، اهداف عینی و قابل رسیدن واسه خود در نظر بگیرین و فعالیتای هرروز خود رو معطوف به رسیدن به اونا کنین.

خانمی به نام بکا، که پیروز به ۴۵ کیلو کاهش وزن شد، میگفت که اگه سالها گذشته به اون می گفتید که اون یه دونده نیمه ماراتن « ۲۱ کیلومتر» می شه، به شما می خندید. اون در اول هدفش رو بر این ساخت که بتونه واسه جفت و جور یه پیام بازرگانی تلویزیونی کمی بدود. بعد، هر زمان یه دقیقه رو به زمان دویدن خود اضافه میکرد تا به یه دونده نیمه ماراتن تبدیل شد.

واسه خود در طول روز اهدافی تنظیم کنین که میدونید قابل دسترسی هستن. این اهداف میتونه : اضافه کردن یک یا چند دقیقه به زمان دویدن یا تمرین و یا درست کردن یه غذای سالم باشه. یه اقدام کوچیک و مثبت، اقدامی دیگه رو تحریک می کنه.

۲. سبزیجات بخورین
خانوم دیگری هم تونست از راه تنظیم اهداف کوچیک، ۴۵ کیلو وزن کم کنه. خانوم بروک سبزیجات رو به هر یک از وعده های غذایش در طول روز اضافه کرد. پایداری اون در این پایه تاثیر قابل توجه ای بر عادتهای کلی و سلامتی اون داشت.ما فهمیدیم که اضافه کردن سبزیجات به رژیم خوراکی تقریبا عادت مشترک بیشتر آدمایی بود

که در مورد کاهش وزن با اونا صحبت کردیم؛ کارشناسان همین طور می گن که استفاده از سبزیجات بهترین راه واسه کاهش وزن هست. بعضی از آدما که با اونا گفت و گو کردیم اعتراف کردن که گذشته از شروع برنامه کاهش وزن، هیچوقت از سبزیجات استفاده نکرده بودن. خانوم ساناز که ۴۰ کیلو وزن کم کرده بود گفت:” قبلاً هیچوقت کلم براکلی نخورده بودم،

اما به این نتیجه رسیدم که عاشق این سبزی هستم. تعجب میکنم که چیجوری تا همین حالا تونستم بدون کلم براکلی زندگی کنم”.AICR میگه : به جای محروم کردن خود از غذاهایی که عاشق اونا هستین، روی جانشین کردن اونا با غذاای سالم و مغذی تمرکز کنین. سبزیجات کالری کمی دارن، با این وجود بدن رو بطور کامل تغذیه میکنن.

خوردن سبزیجات اشتهای شما رو کنترل کرده و بهتر می تونین مراقب وزن خود باشین.اهداف کوچیک به شما کمک می کنه تا به اهداف بزرگتر در کاهش وزن دست پیدا می کنین.

۳. جنب و جوش داشته باشین
بر هیچکی پوشیده نیس که جنب و جوش بیشتر، به کاهش وزن بیشتر می رسه. براساس AICR : فعالیتای فیزیکی منظم، یه عنصر کلیدی در کاهش و یا حفظ وزن هست. جنب و جوش داشتن از روی زورً به معنی رفتن به باشگاه نیس.خانوم بروک به غیر از مراقبت در خوردن، ۱۰۰۰ قدم در روزو تعهد به اون، به هدف بزرگ خود در کاهش وزن رسید.

اگه واسه چیزی بیشتر از کاهش وزن آماده هستین، و به دنبال عضلانی کردن ماهیچه های خود و قدرت بیشتر هستین، شکلای جور واجور مختلفی از ورزشها رو امتحان کنین.

۴.اندازه وعده غذای هرروز رو نظارت کنین
این عادت هرروز به ما در مورد خوردن آگاهی و جمع کردن حواس میده. در ایران وعده های خوراکی بزرگ هستن. یه بشقاب کوه مثل از برنج سفید به همراه چندین قاشق پر از خورشت چرب. اگه بتونین اندازه وعده خوراکی خود رو بازرسی کنین، قدم بزرگی در جهت کاهش وزن ورداشته اید. تحقیقات نوین نشون داده هست که روشای هدف دار زیاد باخبر شدن از سهم و بازرسی اون، به نتایجی قابل دقت در مورد کم شدن وزن در طول سال منتهی شه.

به آرومی غذا بخورین؛ و بدونین که چه مقدار غذا می خورید. بین لقمه ها، چنگال خود رو زمین بذارین و اجازه ندین گرسنگی چشم به شما غلبه کنه!

۵.نوشیدنیای کالری دار بخورین
نوشیدنیای مورد علاقه شما نوشابه های شیرین و مشروبات الکلی هست؟ زمان اون رسیده از اونا دست بکشین. براساس AICR، نوشابه های شیرین و نوشیدنیای الکلی کالری بیشتر رو – که هیچ ارزش خوراکی ندارن – وارد بدن می کنن. در ازای هر نوشیدنی شیرین که به جای آب و یا یه نوشیدنی بدون کالری دیگه می خورین،

۱۰۰ الی ۳۰۰ کالری رو در بدن ذخیره می کنین. علاوه براین، الکل به تنهایی با خطر دچار شدن به سرطان، از جمله سرطان سینه و کلورکتال، در رابطه هست.

۶.میان وعده ای مغذی تری استفاده کنین
آدمایی که در صدد کاهش وزن هستن، لزومی نداره میان وعده ای خود رو حذف کنن. بلکه فقط کافیه از اسنکای مغذی در بین وعده های خود استفاده کنن. مربیان ورزش، میان وعده های سالم رو یکی از راه های دوری از شکر میدونن و می گن اگه تعهد به این گزینشا رو در خود تبدیل به عادت کنین، در دام میان وعده های شکردار و غذاای گول زننده نخواهید افتاد.

۷. انجام ورزشهای قلبی عروقی « کاردیو – Cardio » همراه با تمرینات با وزنه
  ترکیبی از ورزشهای مقاومتی قلبی عروقی و تمرین با وزنه، مؤثرترین راه واسه کاهش وزن از راه ورزش هست. براساس AICR، جا دادن تمرینات قدرتی در برنامه ورزشی تنها چند بار در هفته، در تولید عضله و سوزوندن کالری به شما کم میکنه. ترکیب ورزشهای تناسب اندام و جلوگیری از آسیبا می تونه راهی مناسب واسه کاهش وزن باشه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *