با این 5 نکته از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید

: با این ۵ نکته از دچار شدن به سرطان پیشگیری کنین

: با این 5 نکته از دچار شدن به سرطان پیشگیری کنین

پیشگیری از سرطان اونایی که از سرطان رنج بردن، با اون مقابله کرده و شکستش دادن، حاضرن هرکاری که می تونن بکنن تا از برگشت این مریضی پیشگیری کنن.و این دقیقا همون طرزفکریه که هرکسی باید داشته باشه، چه به سرطان گرفتار شده باشه و چه نه. خبر خوب این که به گفته دکتر دوویت مک کی، […]

پیشگیری از سرطان

خبر خوب این که به گفته دکتر دوویت مک کی، دارای برد تخصصی در طب داخلی، تومورشناسی، تغذیه و طب مکمل و
کل گرا، “تقریبا تموم کارایی که میشه بعد از درمان سرطان انجام داد تا دوباره برنگردد، واسه کسائی که تجربه
این مریضی رو ندارن هم جوابگوست”.

با روشای هدف دار ساده سبک زندگی به روش مک کی، شروع می کنیم.
فقط نخوانیدشان؛ بلکه در درازمدت به اونا معتقد هم بمونین.
مک کی به عنوان پزشکی که مقابله با سرطان رو، مشغولیت زندگیش کرده، این نکات خیلی مهم رو نه فقط واسه
بیماران بلکه واسه هرکی دیگری که گوش شنوا داره پیشنهاد می کنه:

به چه دلیل قبل از اون که سرطان به ما حمله کنه ما به اون حمله نکنیم؟

استرس رو از خود دور کنین.

استرس طولانی، کارکرد ایمنی تون رو سرکوب کرده و موجب بروز
التهاب می شه، که مانند یه محرک واسه سرطانه.
یوگا، پیاده روی، یا مدیتیشن و …، کلید این پیشگیری، پیدا کردن تکنیکی لذت بخش، واسه کنترل استرسه.
اگه لذت بخش نباشه، موندگاری نداره.

حواس تون به کپک و قارچ باشه.

مایکوتوکسینا و افلاتوکسینای موجود در کپک، در رده سرطان زاترین مواد شناخته شده قرار دارن.
اگه لوله آب ترک خورده در خونه دارین یا زیرزمین یا حموم تون رطوبتی داره که بوی کپک زدگی میده، از یه
کارشناس در این مورد کمک بگیرین تا فضای خونه تون رو بررسی کرده و خطر رو برطرف کنه.

عرق بریزین.

ورزش کردن می تونه موجب تغییرات مثبتی در سیستم ایمنی شده و به شما در مقاومت در برابر سرطان کمک کنه.در
مطالعه ای که در دانشگاه نبراسکا انجام شده، محققان توضیح حال ۱۶ نفر از کسائی رو که از سرطان جون سالم
به در برده بودن، قبل و بعد از یه برنامه ورزشی ۱۲ هفته ای مورد بررسی قرار داده و اندازه مشکل و
ازکارافتادگی سلولای ایمنی این افراد رو با سلولای ایمنی که می تونن سرطان رو تسلیم کنن مقایسه کردن.
قبل از برنامه ورزشی، سلولای ایمنی از کارافتاده، وضعیت غالب خونی این افراد بوده، اما بعد از دوازده هفته تمرین
و ورزش، این اندازه ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده بود.

دستِ کمک دادن داشته باشین.

تحقیقات بالینی نشون داده، داوطلب شدن، پیش کسوتی کردن و بقیه رفتارای بشردوستانه و هم نوع گرایانه، موجب تقویت کارکرد سیستم ایمنی می شه.
واسه سلامتی خوبه که به طور منظم و همیشگی در فعالیتای باارزش شرکت داشته باشین.
و یکی ازبامزیت ترین فعالیتا، کمک به دیگرونه.

مکمل ویتامین دی استفاده کنین.

شاید زیاد در موردش شنیدین، اما ویتامین دی واقعا از جنبه های مختلفی واسه سلامت تون خوبه و یکی از این
فواید، کاهش احتمال دچار شدن به سرطان هستش.
به گفته مک کی، مشکل این جاست که به احتمال زیاد به اندازه کافی از این ویتامین مصرف نمی کنین.

راه حل ساده اش، بیشتر وقت گذروندن در بیرون خونه س.
تنها ده دقیقه در برابر آفتاب وسط روز تابستون بودن، ده هزار واحد ویتامین دی در بدن تون برآورده می سازه.
اما با نزدیک شدن به زمستون، آفتاب قدرت کافی واسه این اندازه تولید رو نداره، پس، باید بیشتر از منابع
ویتامین دی مانند ماهیای چرب در تغذیه تون استفاده کرده و مکمل این ویتامین رو هم به رژیم غذایی تون اضافه کنین.

هرچند انیستیتوی دارویی، دست کم دریافت ۶۰۰ واحد ویتامین دی روزانه رو پیشنهاد می کنن اما انجمن غدد و بیشتر پزشکان، دریافت
روزانه ۲۰۰۰ واحد ویتامین دی رو واسه ایمنی سلامت لازم می دونن.
از یه مکمل ویتامین دی با برند معتبر و تائید شده از نظرترکیبات دارویی استفاده کنین.

مجله سلامت

.

منبع : persianv.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *