با این 5 مرحله روزانه 600 کالری بسوزانید | تغذیه سالم

می سوزونین، نیم کیلو وزن از کفتون میره. سالم تره که این کالریا رو در طول چند روز هفته از دست بدین، چون کاهش وزن سریع، ناسالم، و معمولا موقتیه. اگه هدفتون اینه که روزی ۶۰۰ کالری بسوزونین، حتما واسه تامین سوخت تمریناتنان، کالری کافی مصرف کرده و قبل از شروع برنامه، با پزشکتون مشورت کنین.

قدم اول

هر روز ۳۰۰ کالری کمتر بخورین، و این کار رو با کم شدن ۱۰ تا ۱۵ درصد از اندازه های سهم غذاتون شروع کنین، و بجای اینکه در طول روز سه وعده غذای بزرگ بخورین، هر ۳ تا ۴ ساعت چیزی بخورین. از غذاهایی که در هر وعده بیشتر از ۴۰۰ کالری دارن، دوری کنین. به آرومی غذا بخورین، و به محض اینکه احساس گرسنگی تون برطرف شد، از خوردن دست بکشین. از برچسب تغذیه ای روی مواد غذایی، واسه تعیین مقدار کالری موجود در هر ماده غذایی استفاده کنین.

قدم دوم

واسه وعده های غذایی و میان وعده هاتون، مواد غذایی بسیار مغذی انتخاب کنین. غذاهای بسیار مغذی، کم شکر و کم کالری هستن، اما با ویتامینا، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی که دارن، به تأمین سوخت فعالیتا و تمرینات شما کمک می کنن. سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی، میوه ها و اجناس لبنی کم چرب رو انتخاب کنین.

قدم سوم

هر روز ۳۰۰ کالری اضافه با ورزش بسوزونین. به گفته نشریات دانشکده پزشکی هاروارد، ورزشای هوازی شدید، بسکتبال، اسکی صحرایی و استپ ایروبیک با شدت بالا، در هر نیم ساعت واسه یه شخص ۷۰ کیلویی، حدود ۳۰۰ کالری می سوزونن. با یه سرعت متوسط که باعث می شه عرق کنین، اما مانع حرف زدنتون نمی شه، تمرین کنین.

قدم چهارم

فعالیت فیزیکی رو با بیشتر کارای روزانه تون ترکیب کنین. در پارکینگا، کمی دورتر پارک کنین، بجای به کار گیری آسانسور یا پله برقی از پله استفاده کنین، و هنگام صحبت با تلفن در خونه، راه برید. هر بهونه ای که می تونین واسه فعال بودن پیدا کنین.

قدم پنجم

واسه ساخت توده عضلانی و کمک به سوزوندن سریع تر کالری در روز، تمرینات قدرتی رو به برنامه هفتگی تون اضافه کنین. دو جلسه در هفته که شامل ۸ تا ۱۰ تمرین باشه و کل بدن شما رو نشونه بگیره، در نظر بگیرین. با ستایی که شامل ۸ تا ۱۲ تکرار باشن، می تونین به یافته های مورد نظرتون برسین.

منبع : fitnessmagazine.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *