با این 5 روش ساده | دیابت را کنترل کنید

 

 

دیابت مشکلیه که باید هر روز کنترل شه. موضوع اصلی واسه داشتن یه سبک زندگی سالم واسه همه بیماران دیابتی اینه که سطح قند خونشون رو کنترل کنن.

 

Sunita Pathania (متخصص تغذیه) بعضی روشای ساده رو واسه کنترل سطح قند خون و داشتن زندگی طولانی و سالم با ما به اشتراک میذاره:

رژیم غذایی

بهترین روش واسه کنترل سطح قند خون، تغییر در رژیم غذایی شماس. این کار به کاهش خطر مشکلات مربوط به دیابت به شما کمک می کنه. آدمایی که گرفتار به دیابت نوع 2 هستن باید به دقت مراقب مصرف کربوهیدارت، چربی و پروتئین باشن، و دریافت کالریا رو کم کنن. یه رژیم غذایی خوب و تایید شده از طرف یه متخصص تغذیه به شما در این مورد کمک می کنه.

 

کاهش استرس

فرد گرفتار به دیابت ، باید هر روز دست کم 30 دقیقه ورزش کنه. ورزشای سبک مثل تمرینات کششی یا پیاده روی مناسب هستن. ورزش استفاده بدن از انسلوین رو بهبود داده و سطح قند خون در فرد گرفتار به دیابت نوع 2 رو کم می کنه و البته به کاهش چربی های بدن هم کمک می کنه.

 

کاهش استرس

استرس واسه همه بده، مخصوصا واسه کسی که دیابت داره، چون باعث بالا رفتن قند خون می شه. پس با به کار گیری تکنیکای ریلکسیشن مثل ورزش، یوگا، مدیتیشن و … استرستون رو کم کنین.

 

داروهای خوراکی

وقتی دیابت با ورزش و رژیم غذایی قابل کنترل نباشه، فرد با تجویز دکتر دارو رو به لیستش اضافه می کنه. بعضی قرصا می تونن لوزالمعده رو تحریک کنن تا انسولین بیشتری تولید کرده یا تاثیر اونو بهتر کنه. البته داروها اثرات جانبی مثل زیاد شدن وزن دارن. پس وقتی از دارو استفاده کنین که با مشورت دکتر باشه.

 

 

انسولین

خیلی از پزشکان در ترکیب با قرص ، انسولین هم تجویز می کنن. انسولین در آدمایی که دیابت نوع 2 دارن هم استفاده میشه، چون سلولهای لوزالمعده در جواب به فشار خون بالا قادر به تولید انسولین نیستن. علاوه بر این، تزریق انسولین بخشی از زندگی روزانه واسه کنترل دیابت است.

 

 

این مطلب به وسیله تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده و به کار گیری اون فقط با ذکر منبع (hiDoctor.ir) مجازه.

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *