با این 5 راه بدون رژیم گرفتن وزن کم کنید!

:  

: با این 5 راه بدون رژیم گرفتن وزن کم کنین!

اگه شمام از اونایی افردی هستین که چند وقتیه دکمه های پیراهن هاشون به زور بسته می شه و همیشه به فکر فصل استخر و دریا هستن که در راه س، شایدً به این نتیجه رسیدین که دیگه وقت تغییره. اما فکر رژیم گرفتن و محدود کردن غذا عذابتان میده.
بااینکه کم کردن وزن مستقیما با کم خوری و جنب و جوش بیشتر در ارتباطه، احتیاجی نیس که حتماً خودتون رو شکنجه بدین و از خوردن همه چیز محروم کنین. با به کار گیری این پنج نکته خیلی راحت می تونین به وزن ایدآل خود برسین.

۱. خوشحال باشین.
همه کسائی که بعد از یه روز سخت کاری یه بستنی قیفی واسه خود خریده و می خورن می دونن که یه روز سخت می تونه همه مقاصد و اهداف اونا واسه سالم غذا خوردن رو نابود کنه. اما یه تحقیق جدید نتیجه ای رو اثبات می کنه که خیلی از ما همین الان هم از اون آگاهیم: محققان فهمیدن که افراد سرحال و خوشحال انتخابای غذایی سالم تر و مغذی تری دارن تا افراد دپرس با روحیه ضعیف.

وقتی حالمون خوبه و خوشحال هستیم، احتمال بیشتری هست که قدم عقب گذاشته و چشم انداز کاری که می کنیم رو نگاه کنیم. به خاطر همین احتمال انجام کاری که واسه آینده مون مفیدتر باشه بیشتره. ناراحت و دپرس بودن، تمرکز ما بر چیزایی که برامون به درد بخور هستن رو از بین برده و اولین و راحت ترین گزینه که پیش رومونه رو انتخاب می کنیم و اون شایدً چیزی نیس جز غذاهای پرکالری و مضر.

نمی تونین الان خودتون رو واسه دیدن نیمه پر لیوان راضی کنین؟ متخصصین پیشنهاد می کنن که نگاهتون به آینده باشه، بدون نیاز به اینکه به اهداف سلامتی به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. وقتی به سوپرمارکت می رید، اجازه بدین که ذهنتون کمی گشت و گذار کنه و به این فکر کنه که اون مغازه در ۵ سال آینده چه شکلی می شه و یا وقتی به این فکر می کنین چه تنقلاتی بخورین، به این فکر کنین که چه نوع تنقلات مضری در آینده به معروفیت می رسه. نگاه کردن به آینده به شما کمک می کنه توجه دقیق تری به انتخاب اون لحظه تون داشته باشین.

۲. تا می تونین میوه بخورین.
بااینکه میوه ها موادغذایی بسیار سالم هستن اما می تونن قند موردنیاز روزانه شما رو تامین کنن. تحقیقات جدید نشون دادن که مصرف خیلی از میوه ها به طور کامل اثرات یه رژیم غذایی پرچربی رو با جلوگیری از اضافه شدن وزن و پایین نگه داشتن سطح قند خون نابود می کنه. به طور کل نوعای جورواجور توتا بخاطر شامل بالای پلی فنول خود که یه جور آنتی اکسیدان است، میوه های بسیار سالم و مفیدی هستن.

۳. سرعتتان رو کم کنین.
متخصصین تغذیه زمان زیادیه که از تند غذا خوردن منع می کنن چون مغز واسه پردازش پیام «سیری» به زمان نیاز داره. اگه کنه غذا خوردن رو امتحان کردین اما بازم محتوای بشقاب غذاتون با یه چشم به هم زدن تموم می شه، ممکنه به کمی کمک بیشتر نیاز داشته باشین. واسه جلوگیری از این مسئله می تونین غذاتون رو فقط با چنگال بخورین چون غذاخوردن با اون سخت تر بوده و زمان بیشتری میبره.

۴. پیشرفتتون رو اس ام اس کنین.
داشتن یه دفتر یادداشت غذایی یه راه عالی واسه کم کردن وزنه. چون نوشتن هر یک لقمه غذایی که می خورید مجبورتون می کنه بیشتر مراقب چیزی که می خورید باشین. اما ممکنه کار خسته کننده ای شه و نتونین اونو ادامه بدین. از طرف دیگه تکیه کردن به یه پیام روزانه بسیار ساده تره. در تحقیقی که در دانشگاه دوک (Duke) انجام شد، زنان باردار فقط با فرستادن اس ام اس درمورد چند اطلاعات اولیه مثل تعداد قدمایی که در روز راه رفته ان و اینکه غذای فست فود خورده ان یا خیر، چندین کیلو وزن کم کردن.

بیشتر افراد در این تحقیق واسه دنبال کردن و کنترل دقیق مقدار غذایی که در روز می خوردند و اندازه ورزش و فعالیت جسمی شون مشکل داشتن. به خاطر همین محققان این تحقیق تلاش کردن این گزارش رسانیا رو از راه فرستادن اس ام اس واسه شرکت کننده ها ساده تر کنن و همین دلیل تاثیرگذاری اون بوده. واسه اینکه این روش واسه شمام موثر واقع شه، از یکی از دوستان یا اعضای خونواده تون بخواین هر روز سوالی درمورد اهداف و وضعیت رژیم غذایی و ورزشتان واسه شما اس ام اس کنه.

۵. بخوابین.
تحقیقات بسیاری نشون دادن که کم خوابی با چاقی در ارتباطه اما تو یه تحقیق جدید که در دانشگاه کلودارو انجام شد، مشخص شد که فقط با پنج شب کم خوابی می تونین حسابی به اندامتون آسیب بزنین. در این تحقیق افرادیکه شبا فقط ۵ ساعت می خوابیدن طی یه هفته چیزی در حدود یه کیلوگرم اضافه کردن.

کم خوابی می تونه بر متابولیسمتان تاثیر گذاشته و باعث شه بیشتر بخورین–مخصوصاً به صورت غیرارادی در شب موقع تماشای تلویزیون یا گشتن در اینترنت. راه حل: خواب کافی شبونه رو به صورت یه اولویت درآرین. خواب هم درست به اندازه یه برنامه غذایی خوب و فعالیت جسمی واسه سلامتی تون مهمه.
به جای اینکه با اومدن تابستون به فکر شروع یه رژیم غذایی تازه باشین، تلاش کنین این تغییرات رو در سبک زندگیتون بسازین تا بدون عذاب دادن خودتون وزن کم کنین.

.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *