با این 5 توصیه جلوی غذا خوردن استرسی را بگیرید | رژیم غذایی

با این 5 پیشنهاد جلوی غذا خوردن استرسی رو بگیرین

با این ۵ پیشنهاد جلوی غذا خوردن استرسی رو بگیرین

وقتی دچار استرس، خستگی یا ناراحتی میشین به سراغ چیپس، شکلات یا شیرینیا می رید؟واسه اینکه در طول روز توان داشته باشین چندین فنجون قهوه پر از شکر می خورید؟هر روز نزدیک ساعت ۳ بعد از ظهر مثل اینکه کوکتان کرده باشن هوس تنقلات می کنین؟ اگه جوابتون به هر کدوم از سوالات بالا بله بود پس مقاله درستی رو واسه مطالعه انتخاب کردین. به حرفم اطمینان کنین چون من در تموم این موقعیتا بوده ام و درگیری با اونا رو تجربه کردم.

استرس و خستگی دو دلیل شایع هستن که افراد رو به سمت مصرف قند، کربوهیدرات ( شکلای جور واجور بد اون )، و مقدار زیادی کافئین می برن.

ما به دنبال آرامش و اون احساس خوبی که از خوردن این غذاهای ناسالم میاد هستیم. معمولا حس بدی که یه مدت پس از خوردن این غذاها گریبان گیرمون می شه رو فراموش می کنیم.

وقتی دچار خستگی و استرس هستیم بدیش اینه اون دقیق شدن و فوکوس کردن وحضور ذهن رو نداریم تا سالم ترین انتخاب رو واسه بدنمون انجام بدیم.

پس نمی خوام بگم که چیجوری کمتر دچار استرس شید یا بیشتر بخوابین، بلکه می خوام یه روش هدف دار ساده رو ارائه کنم که با به کار گیری اون حتی در شدیدترین شرایط استرسی، وقتی که کم خوابیدید و خسته هستین و یا وقتی که واقعا دوست دارین یه کاپ کیک رو تو یه چشم بهم زدن از صفحه روزگار محو کنین، هم انتخاب سالمی داشته باشین.

۱- آماده باشین

همیشه مطمئن شین که غذای سالم آماده دارین تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرارشان بدین. من همیشه در یخچال میوه هایی مانند موز ( که در کل سال پیدا می شه ) رو نگهداری می کنم. این نوع غذاها اون نوع شیرینی که هوس می کنم رو دارن و جانشین بسیار مناسبی واسه شیرینی و شکلاتای پرکالری هستن.

وقتی همیشه غذایی سالم در کنارتون آماده باشه می تونین خیلی راحت اونو انتخاب کنین و خود رو گرفتار غذایی ناسالم و خالی از مواد مغذی نکنین.

۲- یه جانشین سالم پیدا کنین

این روزا واسه هر چیزی می تونین یه جانشین سالم پیدا کنین. اگه دلتون هوس شکلات کرده می تونین شکلات تلخ یا مقداری چیپس خرما رو جایگزینش کنین. اگه چیزی ترد می خواین می تونین به جای چیپس از خیار و کرفس در کنار هوموس استفاده کنین.

خلاق باشین و واسه هوسای غذایی که دارین جایگزینای سالم و جذاب پیدا کنین.

۳- به پیاده روی برید

بعضی وقتا که دچار استرس میشین شاید دلیلش یه استراحت ساده باشه. بیرون برید، کمی ویتامین D جذب کنین ( از نور آفتاب ) و یه مدت پیاده روی کنین تا هوس غذایی کم کم محو شه. تغییر منظره و تکون دادن بدن می تونه به بهتر شدن خلق و خو کمک کنه و از حالت استرس یا خستگی نجاتتون دهد.

۴- از اینکه هرچیزی رو زیادتر از اندازه پیچیده کنین دست وردارین

بعضی وقتا وقتی تلاش می کنیم سالم غذا بخوریم، فکر می کنیم باید تموم دستور طبخای نوین رو امتحان کنیم یا چیزی که از این به بعد می خوایم بخوریم باید متفاوت با گذشته باشه.

معمولا واسه خرد کردن سبزیجات و درست کردن یه وعده غذایی باید وقت بذاریم. اما این کار نباید پیچیده شه.

وقتی دچار استرس و خستگی هستین و اصلا نمی خواین آشپزی کنین، ایرادی نداره فقط کافیه یه غذای فوق العاده ساده درست کنین. مثلا مقداری سبزیجات رو به همراه برنج درست کنین و بخورین. فقط حواستون باشه غذایی که واسه خود آماده می کنین علاوه بر سادگی مواد مغذی هم به همراه داشته باشه، اصلا لازم نیس کارا رو واسه خود زیادتر از اندازه پیچیده کنین.

۵- بنویسین یا درباره اش صحبت کنین

بعضی وقتا احساسات و هیجانات خود رو زندونی می کنیم و همین باعث می شه دچار استرس و ناراحتی شیم و احساس تنهایی کنیم. اجازه ندین چیزی درونتون حبس شه. درباره احساسات، سرخوردگیا و چیزی که بابتش شکرگذار هستین بنویسین و صحبت کنین.

اگه بهتر می دونین با کسی صحبت کنین، پس با یه دوست، اعضای خونواده یا مشاور صحبت کنین تا مقداری از این احساسات جمع شده کم شه. هممون باید بیشتر احساساتمون رو بشناسیم و به اونا اهمیت بدیم، تا بتونیم بدون اینکه خود رو با غذا مشغول کنیم از سدشان بگذریم. دیگه بهونه نیارین که واسه سالم غذا خوردن خیلی خسته یا زیر فشار استرس هستین.

واسه سالم بودن مجبور نیستین به طور کامل طبق یه دستور العمل خاص پیش برید. بعضی وقتا سخته می دونم، اما اگه واقعا دوست دارین سالم باشین و به بهترین شکل زندگی کنین براتون نشدنی نیس.


منبع :

سایت دکتر کرمانی

.

منبع : salamatdigital.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *