با این 20 روش روزانه ۵۰۰ کالری بسوزانید | تغذیه سالم

با این 20 روش روزانه ۵۰۰ کالری بسوزونین

تغذیه

کاهش وزن نیازمند تغییرات جدی در سبک زندگیه. علاوه بر این شما باید ۳۵۰۰ کالری بسوزونین تا بتونین ۴۵۳ گرم وزن کم کنین. اگه بتونین روزانه ۵۰۰ کالری کم کنین میتونین تو یه هفته ۴۵۳ گرم از وزن خود کم کنین. کاهش کالری نیازمند تغییر در عادتای روزانه س. اگه این تغییر خوب انجام بشه یافته های بلند یه مدت داره. یه تغییر کوچیک که بتونه روزانه ۵۰۰ کالری بسوزونه تاثیر بسیار خوبی داره. واسه اینکه بتونین به اهداف کاهش وزن خود برسین بهتره ادامه مقاله رو بخونین تا با روشای کاهش کالری آشنا شید:

۲.از نوشیدن مارگاریتا صرف نظر کنین:

یه لیوان مارگاریتا می تونه ۸۰۰ کالری وارد بدن کنه.

۳.از قهوه مشکی استفاده کنین:

یه اسپرسوی بزرگ بدون شکر ۲۲۰ کالری داره.در حالیکه یه فنجون قهوه مشکی تنها ۲ کالری داره. اگه شما عادت دارین روزانه دو فنجون قهوه اسپرسو با شکر استفاده کنین باید بدونین که ۵۵۰ کالری وارد بدن شما می شه.

۴.از یخ قهوه یا آیس کافه استفاده کنین:

به کار گیری یخ قهوه می تونه تاثیر بسیار خوبی روی کاهش کالری داشته باشه.

۵.غذا رو یواش تر بجوید:

اگه بتونین هر لقمه رو دو بار بجوید، میتونین غذای کمتری بخورین و زودتر سیر شید. تحقیقات انجام شده نشون میده شما می تونین با آهسته جویدن غذا در هر وعده غذایی ۱۰۰ الی ۱۲۰ کالری کمتر دریافت کنین. پس در روز ۴۰۰ کالری کمتر وارد بدن شما می شه.

۶.تشنگی خود رو با ترکیب آب و لیمو بر طرف کنین:

به جای اینکه تشنگی خود رو با نوشابه های مضر برطرف کنین بهتره یه لیموی تازه رو وردارین و آب اونو داخل یه فنجون آب بریزین. با نخوردن هر لیوان نوشابه تقریبا ۲۰۰ کالری کمتر وارد بدن می شه.

۷.غذای خود رو در منزل بپزید:

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشون داد آدمایی که شام خود رو در منزل پخته بودن، کالری کمتری هم دریافت کرده بودن. تلاش کنین صبحونه و نهار و شام خود رو در منزل جفت و جور کنین.

۸.نشستنای طولانی رو کم کنین:

تحقیقات انجام شده در مایوکلینیک نشون میده آدمایی که در طول روز در حال حرکت و فعالیت هستن نسبت به بقیه افراد ۳۵۰ کالری بیشتر می سوزونن.

۹.از گارسون بخواین قبل از آوردن غذا روی میز نصف اونو داخل یه بار مصرف بریزه:

در این صورت میتونین به صورت میانگین ۷۵۰ کالری کمتر استفاده کنین. تحقیقات محققان نشون میده یه وعده غذایی معمولی در بیشتر کشورها شامل بیشتر از ۱۵۰۰ کالریه پس اگه شما بتونین نصف این مقدار رو بخورین کالری کمتری وارد بدن می شه و وزنتون هم کمتر می شه.

۱۰.به جای به کار گیری گوشت دنده از گوشت راسته استفاده کنین:

اینکار باعث می شه ۷۰۰ کالری کمتر وارد بدن شه. ۴۵۳ گرم گوشت دنده تو یه رستوران تقریبا ۱۴۰۰ کالری داره. اما استیک جفت و جور شده از گوشت راسته تنها ۷۰۰ کالری داره.

۱۱.در بین خوردن غذا قاشق و چنگال رو زمین بذارین و سرعت خوردن رو کم کنین:

کم کردن سرعت غذا خوردن می تونه در مصرف کالری کمتر به شما کمک کنه. تحقیقات انجام شده نشون میده با اینکار افراد می تونن ۵۰۰ کالری کمتر وارد بدن کنن.

۱۲.تلاش کنین ۷ الی ۸ ساعت بخوابین:

داشتن خواب کافی واسه کاهش وزن بسیار موثره. در این روش شما قادر هستین بیشتر از ۳۰۰ کالری بسوزونین. تحقیقات و تحقیقات نشون میده که کمبود خواب نه فقط سرعت سوخت و ساز بدن رو کمتر می کنه بلکه اشتهای افراد واسه خوردن مواد شیرین رو هم زیاد می کنه.

هم اینکه بخونین: چیجوری با خوابیدن وزن کم کنیم؟

۱۳.قبل از خوردن صبحونه ورزش کنین :

اینکار می تونه ۳۵۰ کالری کمتر وارد بدن کنه. مطالعه انجام شده در ژاپن نشون میده وقتی که افراد قبل از صبحونه ورزش می کنند۲۸۰ کالری بیشتر از زمانای دیگه سوزونده می شه.

۱۴.نون خود رو با روغن زیتون پر نکنین:

تنها چند برش از نون می تونه ۵۰۰ کالری وارد بدن کنه پس نیاز نیس روغن زیتون هم به اون اضافه کنین. بله روغن زیتون جزو مواد سالم حساب می شه اما می تونه کالری بیشتری وارد بدن کنه. اگه می خواین از امتیازات روغن زیتون بهره مند شید بهتره اونو با نون نخورین.

۱۵.جلوی آینه غذا بخورین:

تحقیقات انجام شده نشون میده وقتی که افراد خود رو موقع غذا خوردن ببینن، گزینه های سالم تری رو انتخاب می کنن و ۴۰۰ کالری کمتر وارد بدن می شه.

۱۶.پیاده روی خود رو به صورت ترکیبی انجام بدین:

تحقیقات انجام شده نشون میده که اضافه کردن مدت زمان کوتاه و سریع به پیاده روی می تونه بیشتر از ۲۰ درصد کالری بسوزونه. این بدین معناست که یه پیاده روی یه ساعته می تونه به آسونی ۹۰ تا ۱۲۰ کالری بسوزونه. قرار گرفتن در برابر هوای سرد کالری بیشتری می سوزونه چون بدن حساسیت بیشتری به هورمون گرسنگی لپتین داره. تحقیقات نشون میده آدمایی که سه ساعت از روز خود رو در هوای سرد می گذرونن ۲۵۰ کالری بیشتر می سوزونن.

۱۷.خوردن چیپس و سالسا رو از یاد ببرین:

این مواد پر از چربی و نمک هستن و می تونن بیشتر از ۶۴۵ کالری وارد بدن کنن. تلاش کنین تا جایی که می تونین از خوردن این مواد دوری کنین.

۱۸.به جای گوشت از قارچ استفاده کنین:

تحقیقات انجام شده نشون داده آدمایی که قارچ رو جانشین گوشت قرمز می کنن ۴۴۴ کالری کمتر وارد بدن خود می کنن.

۱۹.در طول وعده غذایی ، موبایل خود رو کنار بذارین:

آدمایی که در طول وعده غذایی خود به موبایل نگاه می کنن، احساس سیری نمی کنن و غذای بیشتری مصرف می کنن. همین امر موجب می شه کالری دریافتی زیاد شه. تلاش کنین زمان خوردن غذا ذهن خود رو از موارد دیگه پاک کنین و تنها تمرکز خود رو به خوردن اختصاص بدین. استرس هم می تونه هورمونای ذخیره کننده چربی رو فعال کنه و آدمایی که احساس استرس می کنن ۱۰۴ کالری بیشتر وارد بدن می کنن.

۲۰.آدامس بجوید و آب بیشتری بخورین:

تحقیقات انجام شده نشون میده جویدن آدامس بدون شکر به مدت یه ساعت در صبح، باعث می شه ۶۷ کالری کمتر وارد بدن شه. همین کار رو می تونین در بعد از ظهر هم تکرار کنین. هم اینکه آدمایی که یه الی سه لیوان آب اضافی در روز می خورن ۲۰۵ کالری کمتر وارد بدنشون می شه.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *