با این 17 ماده غذایی احساس جوانی کنید | تغذیه سالم

یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو کاهش مس در بدن است

چربیای سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامینا و املاح معدنی موجود در بعضی مواد غذایی در جوانتر موندن و کند شدن اثرات پیری بسیار موثره.

چای سبز: اوکیناوا، یکی از سرزمینای ژاپن خونه افراد با بیشتر از صد سال سن در دنیاس. از هر ده هزار نفر در اوکیناوا، 7 نفر شمع صد سالگی خود رو خاموش می کنن. یه چیز در میان همه این افراد مشترکه: نوشیدن چای سبز.

محققان موسسه علوم زیستی تازگیا کشف کردن که ریز مغذیای موجود در چای سبز از خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مریضی عروقی پیشگیری می کنه. نوشیدن چای سبز باعث کاهش چین و چروک و از بین رفتن التهاب در بدن می شه.

انگور: شامل آنتوسیانینهاه که کاهش خطر دچار شدن به مشکلات قلبی و چاقی بیشتر از اندازه رو داره. مصرف انگور از چشم در برابر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن جلوگیری می کنه.

قارچ: یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو کاهش مس در بدنه. بدن شما واسه تولید رنگدونه واسه پوست و مو نیاز به مس داره و قارچ یکی از بهترین منابع شامل مسه. تنها نصف فنجون قارچ 71 درصد اندازه نیاز روزانه به مس رو جفت و جور می کنه.

پنیر چدار: خبر خوب واسه دوستداران چدار اینه که مصرف اون باعث حفظ درخشندگی دندانا می شه. علاوه بر این ترکیبات موجود در این چنیر باعث کمک به دفع اسید در دهن و حفظ مینای دندون می شه. این نوع پنیر واسه کاهش وزن هم خوبه.

گریپ فروت: در میان افراد 65 ساله به بالا، از هر 5 سقوط یه سقوط منتهی به آسیبای جدی به استخوانا می شه. آب گریپ فروت علاوه بر شیر می تونه تراکم استخون ها رو بهتر کنه و از دست رفتن استخون رو از جا در آورد کنه.

ماهی ساردین: بهترین منبع ویتامین دیه و به جلوگیری از پوکی استخون کمک می کنه. اسیدهای چرب موجود در اون حافظه رو بهتر کنه و کارکرد مغز رو زیاد می کنه.

گردو: پر از آنتی اکسیدانا و اسیدهای چرب امگا سه س که به طور زیادی می تونه خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و سکته مغزی رو کم کنه. مصرف فقط یه اونس گردو در روز خطر دچار شدن به این بیماریا رو تا 40 درصد کم می کنه.

زغال اخته: غنی از آنتی اکسیدانا هستش و به جلوگیری از بروز فراموشی کمک زیادی می کنه. هم اینکه منتهی به کاهش از دست دادن سوللای مغزی در اثر استرس اکسیداتیو می شه.

غلات سبوس دار: مصرف این جور غلات پوست رو جوون نگه می داره و سرعت چین و چروک رو کم می کنه.

اسفناج: غنی از امگا سه و فولاته و به کاهش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و سکته مغزی هم اینکه پوکی استخون کمک می کنه.

گوجه فرنگی: غنی از آنتی اسیدانا هستش و به مقابله با اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش میره.

ماست: یه محصول پروبیوتیک از باکتریای به درد بخور روده مراقبت می کنه، سیستم ایمنی بدن رو تقویت می بخشه و محافظ دچار شدن به سرطان است.

هویج: میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی شامل کاروتنوئیدها هستن که از خطر دچار شدن به بیماریای التهابی مانند روماتیسم و آرتریت جلوگیری می کنن.

انار، سیب، تمشک و کلم رو هم میشه به این فهرست اضافه کرد.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *