با این برنامه صبح تاشب انرژی داشته باشید!

: واسه اینکه در طول روز بتونیم به درستی و با تموم انرژی کار کنیم، نیاز داریم تا یه برنامه خوب واسه تغذیه و ورزش داشته باشیم.

انرژی روزانه رو باید به روشای متفاوت و از راه غذا و میان وعده تامین کرد و بعضی وقتا هم ورزش کردن می تونه این انرژی رو زیاد کنه اما باید واسه هر کدوم از این کارا طبق یه برنامه درست پیش رفت.

 

 

صبح رو با قدرت شروع کنین

شروع خوب در هر کاری خیلی با اهمیته و از همین رو داشتن یه روز خوب فقط با یه صبحونه عالی شروع می شه. اما به گفته خیلی از محققان یه صبحونه کامل باید پر کالری و پر ویتامین باشه. پیشنهاداتی که معمولا واسه این وعده غذایی می شه بیشتر شامل کره بادام زمینی و مقداری نون تست، تخم مرغ نیمرو به همراه مقدار کمی کره، یه فنجون قهوه و یا چای کم شیرینیه.

 

 

ورزش رو یادتون نره

بعد از اینکه یه صبحونه کامل و مقوی خوردید باید مقداری هم جنب و جوش داشته باشین تا روزتون همراه با انرژی بیشتری باشه. به گفته بعضیا از متخصصین 30 دقیقه ورزش می تونه تا 38 ساعت متابولیسم بدن شما رو تامین کنه. اما از بهترین نرمشایی که می تونین در هنگام صبح انجام بدین، میشه به 10 عدد شنا، 20 عدد دراز و نشست اشاره کرد که می تونه شما رو به سطح بالایی از انرژی برسونه.

 

 

میان وعده های طلایی

میان وعده ها می تونن واسه شما نقشای اساسی رو اجرا کنن و انرژی شما رو در وقتی که احساس خستگی می کنین تجدید می کنه. واسه میان وعده ها بهتره تا از میوه ها استفاده کنین. واسه مثال می تونین از دو واحد پرتقال یا موز استفاده کنین. هم اینکه در کنار میوه ها بهترین انتخاب واسه یه میان وعده طلایی می تونه آجیل باشه که این روزا به واسطه عید مقدار خیلی از اونو در خونه دارین.

 

 

یه ناهار بی اشکال

پس از صرف یه میان وعده ساده اما پر انرژی وقت اون می رسه تا روز خوب خود رو با یه ناهار کامل و بی اشکال کامل کنین. واسه ناهار باید نکاتی رو هم در نظر داشته باشین مانند اینکه بهتره تا به مقدارهای مساوی از مواد مغذی استفاده کنین. مثلا می تونین از گوشت قرمز واسه ناهار استفاده کنین و یا موادی که به شما کالری لازم واسه کار در باقی روز رو میدن مانند مواد کربوهیدراتی هستن.

 

 

بعد از ظهر در خونه

بعد از یه روز کاری باید در خونه کارایی انجام بدیم که انرژی از دست رفته رو به ما بازگرداند و هم اینکه خستگی ناشی از روز رو هم از بدن شما خارج کنه. شما می تونین همون برنامه ای که واسه میان وعده ها داشتین رو اجرا کنین و در کنار ان هم به انجام ورزشای کششی و ساده هم بپردازید. این کار باعث می شه تا خستگی به وجود اومده به وسیله روز هم از بدن شما خارج شه.

 

 

شام سبک اما مقوی

بیشتر پزشکان و محققان بر این باور هستن تا لازمه واسه شام از غذاهای ساده و سبک استفاده کرد تا خوابی راحت داشته باشین. بهترین انتخاب واسه شام می تونه غذاهایی مانند شکلای جور واجور سوپ و آش باشه. البته بهتره تا این سوپا از مقدار حبوبات کمتری بهره مند باشن تا خواب راحت تری داشته باشین.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *