با این ترفندها وزن کم کنید | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

وسوسه شدن در برابرخوراکیا، مسئله ایه که همه دست کم یه بار اونو تجربه کردن

 

دوباره رژیم گرفتین؛ اما میدونید که این بار هم نمی تونین سر حرف تون بمونین؟ دهن تون با دیدن همبرگر، سیب زمینی سرخ شده یا یه لیوان نوشابه آب میفته؟ وسوسه شدن در برابر غذاها و خوراکیا، مسئله ایه که همه آدما، دست کم یه بار در عمرشون اونو تجربه کردن.

 

جسم و روان شما، دست به دست هم میدن تا نتونین از پیتزایی که در منوی رستوران جا خوش کرده بگذرید و به خوردن چند برگ کاهو اکتفا کنین. پس چه باید بکنین؟

  

یواش یواش کشمش بجوید

وارد شدن کشمش یا همون انگور نیمه خشک به معده شما یکی از راه های موثر واسه کنترل اشتهای تونه. وقتی کشمشای شیرین رو یواش یواش می جوید، بدن تون ولع کمتری واسه حمله کردن به هله هوله ها پیدا می کنه. به خاطر همین محققان پیشنهاد می کنن که واسه کنترل اشتهای تون، کشمش رو روی زبون تون مزه مزه کنین و تلاش کنین که با زبون خود، بافتای این هله هوله سالم رو بررسی کنین. به گفته اونا، از وقتی که کشمش به دهن شما وارد می شه، تا وقتی که به معده تون راه پیدا می کنه، باید دست کم پنج دقیقه طول بکشه و مغز خوش اشتهای شما در همه این لحظات، سرگرم کشف طعم و بافت کشمش باشه. به گفته محققان، این کار تنها راهی واسه فراموش کردن گرسنگی نیس، بلکه ضربان قلب و سرعت تنفس شما رو کاهش میدن و با پایین آوردن سطح اضطراب تون، احتمال پرخوری و هله هوله خوری رو پایین می آورد.

  

خودتون رو با کالری گول نزنین

بله! 70 کالری، 70 کالریه؛ اما اینکه اونو با خوردن یه عدد سیب یا یه عدد شیرینی به دست بیارین، می تونه بر وضعیت شما تاثیری قابل توجه بزاره. هرچند شمردن کالریا، یکی از راه های کاهش وزن است؛ اما به باور گروهی از محققان، آسون ترین و عملی ترین راه واسه رسیدن به این هدف، انتخاب مواد غذایی سالمه. اگه در شروع برنامه کاهش وزن تون، توان کمتر خوردن رو ندارین، دست کم از هله هوله خوردن دست وردارین. گرسنه مونده اید؟ اشکالی نداره! به جای شکلات یا چیپس، یه کاسه ماست بخورین.

  

بدن تون رو شعله ور کنین

شمام از اون دسته آدمایی هستین که فکر می کنن با خوردن آب هم چاق می شن؟ هرچند خیلی از کارشناسان این ادعا رو رد می کنن؛ اما یه سریای دیگه فکر می کنن که پایین بودن سوخت و ساز بدن شما، می تونه آسیب ای مثل اون چیزی که گفتیم رو بسازه. واسه جلوگیری از این وضعیت، باید با مصرف بعضی مواد غذایی، سوخت وساز بدن تون رو زیاد کنین. اضافه کردن فلفل قرمز به غذاها یا اضافه کردن زنجبیل تازه یا پودرشده به غذاهای تون، ازجمله راه های موثر واسه افزایش سوخت وساز بدنه.

  

صبح، ظهر، شب، پروتئین بخورین

شما باید در هر سه وعده اصلی غذایی، به بدن تون پروتئین برسونین تا در بیست و چاری، عضلات تون ورزیده، قوی و سالم شن و چربیای مزاحم، کمتر در بدن تون انباشته شه. مصرف اندازه کافی پروتئین، یکی از چالشای بزرگ تغذیه ایه که ذهن بیشتر افراد رو به خود درگیر می کنه. هرچند در سالای گذشته، مکملای پروتئینی رنگارنگ، در داروخانه ها جا خوش کردن؛ اما به گفته کارشناسان، تا وقتی که امکان تامین نیازای بدن تون با مواد غذایی سالم و تازه هست، نباید سراغ مکملا برید.

 

درسته که مصرف زیاد گوشت قرمز، به سلامت قلب و مغز شما آسیب می زنه؛ اما واسه سالم موندن، نباید این ماده غذایی محبوب رو واسه همیشه کنار بذارین. به گفته کارشناسان، بدن شما واسه صرف انرژی و سالم موندن، خیلی پروتئین نیازمنده و کمتر ماده غذایی، به اندازه گوشت در خود پروتئین جا داده. گوشت گاو، گوشت مرغ و هم اینکه شیر، پنیر و تخم مرغ اندازه زیادی پروتئین دارن.

 

اما اگه تصمیم قطعی تون رو واسه گیاه خواری گرفتین هم نگران نباشین. شما با خوردن دانه های مغذی مثل لوبیا و بقیه حبوبات، آجیل و سبزیجات می تونین این نیاز بدن خود رو تامین کنین.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *