“با این ترفندها | بیشتر آب بنوشید | طب ایرانی”

هدی بانکی – بخش تغذیه و آشپزی آکا ایران

اول آب بخورین!
بعضی وقتا فکر می کنین گرسنه اید در حالی که تشنه اید! به همین سادگی؛ بعضی وقتا واقعاً فقط تشنه اید، نه گرسنه! همیشه آب کنارتون باشه؛ در اتومبیل، جلوی تلویزیون، بین ورزش و… اگه بیشتر آب بخورین تمایلتان به نوشیدن بقیه نوشیدنیا و نوشابه ها خیلی کمتر می شه و اینجوری از قندها و کالریای اضافی هم دور می مونید.

آب رو کمی طعم دار کنین
می تونین از لیمو واسه طعم دادن به آب استفاده کنین. می تونین برشای لیمو و خیار رو در بطری آبی که همراهتون دارین بذارین و طعمی بسیار خوب رو تجربه کنین. هم اینکه می تونین چند قطره آب پرتقال، کمی پودر گل سرخ به آبتون اضافه کنین.

با نی آب بخورین!
نوشیدن آب با نی باعث می شه خیلی بیشتر آب بخورین. این یه واقعیته؛ امتحان کنین!

از بطری یا لیوانی استفاده کنین که دوستش دارین
از ظروفی استفاده کنین که خوشتون میاد؛ مثلاً لیوانای فانتزی و خوش رنگ یا بطریایی که از نوشیدن آب با اونا حال می کنین. بطریای فانتزی نی داری هستن که می تونین با اونا آبِ بیشتری بخورین. شما می تونین با همین ترفند ساده مقدار خیلی بیشتری از همین H2O خالی رو بخورین.

یادتون نره که بطری تون رو همیشه پُر نگه دارین
در محل کار، یادتون نره هر زمان که از بطری تون آب می خورین فوراً اونو پُر کنین.

می تونین از لیمو واسه طعم دادن به آب استفاده کنین. می تونین برشای لیمو و خیار رو در بطری آبی که همراهتون دارین بذارین و طعمی بسیار خوب رو تجربه کنین. هم اینکه می تونین چند قطره آب پرتقال، کمی پودر گل سرخ به آبتون اضافه کنین

از یه یادآور کمک بگیرین
می تونین آلارم موبایلتان رو تنظیم کنین تا زمان نوشیدن آب رو به شما یادآوری کنه. روشای مختلفی بسته به خلاقیتتان وجود دارن تا نوشیدن آب رو یادتون بندازن. روی میز کارتون علامت بذارین، روی مانیتورتان،… جوری که شرطی شید!

همراه ویتامینای تون یه لیوان آب بخورین
ویتامینای تون به هر شکلی که هستن با خودتون قرار بذارین و همراهشون یه لیوان آب بخورین.

هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون همیشه آب کنارتون باشه
عادت کنین هنگام کتاب خوندن و مطالعه یا تماشای فیلم و … هر چند دقیقه کمی آب بخورین.

کنار تختتون آب بذارین
هر وقت که از خواب بیدار شدید چه نیمه شب و چه صبح، آب بخورین.

به احساستون بعد از نوشیدن آب دقت کنین
هر بار که آب می خورین یا در آخر روزی که میدونید به اندازه کافی آب خوردین به احساس و صدای بدنتون توجه کنین. مطمئناً حس خوبی که دارین تشویقتان می کنه تا روزای بعد و همیشه به این عادت سالم معتقد بمونین.


.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *